De la comunitat de Madrid i de com carregar-se la llei antitabac.

3:58 p. m.

( 3 ) Comments

Bé senyors i senyores, ja es veia a venir fa temps que la llei antitabac seria un cachondeo i, poc a poc, ens han ant donant la raó als més escèptics davant la famosa normativa.

Llegeixo a la web de El Mundo que ara resulta que a la comunitat de Madrid han plantejat un decret per “ajustar” la llei del ministeri de sanitat, per tal de que els fumadors no es sentin “perseguits coaccionats o discriminats”.

Bàsicament el que diu aquest petit “ajust” de la llei, es que es podrà fumar a les cafeteries de les oficines, a les terrasses, a les bodes i altres "actes commemoratius” i (ara ve la part bona) que no caldrà fer obres als bars per separar la zona de fumadors i no fumadors, només caldrà un separador… hem passat de la “necesidad de barreras físicas infranqueables” a un trist “bastará con un biombo.”

Totes aquestes modificacions es justifiquen amb l’argument, entre d’altres, de que “el tabaquismo, al contrario que el alcoholismo, jamás ha planteado problemas de orden público o social"... tot i que això es discutible, perquè si jo vaig a un restaurant, pago 20€ per dinar i m’asseuen al costat d’un biombo amb un tio fumant puros a l’altre costat... bé, llavors tindríem un “problema de orden público” degut al tabaquisme.

De fet, en general, trobo bastant malament que una comunitat autònoma pugui crear un decret que serveixi per passar-se (subtilment) pel forro una llei estatal. Evidentment la versió oficial és que els ajustos respecten la llei de l’Executiu central, pro al meu parer sembla prou evident que no.

I jo des de la meva ignorància em pregunto: això ho poden fer totes les comunitats i amb qualsevol llei? Aquesta decisió de la senyoreta Aguirre crearà un precedent de cara a la modificació d’altres lleis? Reflexionem-hi.

3 Responses to " De la comunitat de Madrid i de com carregar-se la llei antitabac. "

MaRiNa said :
5:34 p. m.
A mi m'encanta la nova llei antitabac (es podria millorar.. pro a falta de res millor..) i trobo una vergonya que puguin modificarla fins deixarla en res.
Q se senten perseguits?? q es fotin! i jo q?? jo no vull fumar !
(am tot el carinyo pels q fumen.. pro nestic farta. Pels que fumen i pels que ho han deixat i tornen;) )
10:04 p. m.
Em sembla perfecta la noticia per un motiu, ara podrem fer decrets a catalunya? sisi decrets per passar-nos pel forro les lleis estatals???


Ohhhhh que béeee! va doncs comencem!!!
David said :
10:43 p. m.
jajajaja Emma crec que catalunya i madrid es regeixen per regles diferents en aquest cas...

Publicar un comentario