11 de setembre de 1714, el joc on resistir és vèncer.

9:30 a. m.

( 3 ) Comments

En Marc m'ha fer arribar la següent noticia a través de la web de la UB, i m'ha semblat pro interessant com per a compartir-la aqui.

"Divendres 31 d'octubre a les 12.30 h es va presentar al Museu d'Història de Catalunya  el joc de simulació i estratègia Onze de Setembre 1714, ideat pel grup de recerca DIDPATRI (Didàctica i Patrimoni) de la UB. "

L'Onze de Setembre de 1714, per Antoni Estruch

Es tracta d'un joc de taula d'estratègia que recrea la batalla que es va lliurar a Barcelona l'11 de Setembre de 1714, que recrea la fatídica batalla contra les tropes borbóniques sobre un taulell que representa el barri de Ribera a principis del segle XVII.

Trobo que és una idea molt interessant apropar aquest moment decisiu de la història de catalunya als més joves (i no tan joves) mitjançant un joc on t'hi has d'involucrar per tal de guanyar la batalla. Vulguis o no segur que aprens més coses que veient un documental, i és ben segur que serà més divertit.

El joc costa 57 euros, es pot comprar a catimperium, i encara que alguns direu que és car, pro val aproximadament el mateix que qualsevol joc de taulell d'estratégia, a més cal pensar que al comprar-lo fem país.

Jo encara no se si mel compraré, pro si tinc l'oportunitat de jugar-hi alguna vegada tingueu per segur que els Borbons rebran el que es mereixen!

3 Responses to " 11 de setembre de 1714, el joc on resistir és vèncer. "

11:56 a. m.
Jo ja el tinc i està molt bé. Independentment de les idees de cadascú com a joc de setge ambientat al segle XVIII és únic en el seu gènere. Estic segur que traduït es podria exportar a qualsevol lloc del món!!
erik said :
7:02 p. m.
Jo tinc un dubte sobre el joc, quan t'has de retirar perque perds una batalla, ho pots fer d'una manera que et desplaçis a una zona sense enemics, pero endisan-te dins del territori enemic?
P.E. ets els borbonics i estas lluitant al costat d'un convent buit, si et retires pots entrar al convent tot i que aixó suposi endinsarte dins de barcelona.
Gracies
David said :
11:54 p. m.
@erik: doncs ni idea! em vaig fer ressó de la sortida a la venda del joc pro encara no l'he provat!

Publicar un comentario